Search

היכרות עם מדי זרימה

מד זרימה אלקטרו מגנטי
מד זרימה אלקטרו מגנטי

בחר אפשרויות למוצר זה יש מספר סוגים. ניתן לבחור את האפשרויות בעמוד המוצר

בחר אפשרויות למוצר זה יש מספר סוגים. ניתן לבחור את האפשרויות בעמוד המוצר

המחיר המקורי היה: 465 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 375 ₪.

המחיר המקורי היה: 310 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 250 ₪.

מדידת זרימת נוזלים הינה צורך קריטי ביישומים תעשייתיים רבים. בפעולות מסוימות, היכולת לבצע מדידות זרימה מדויקות ע”י מד זרימה כל כך חשובה שהיא יכולה לעשות את ההבדל בין רווח או הפסד. במקרים אחרים, מדידות זרימה לא מדויקות – או אי ביצוע מדידות – עלולות לגרום לתוצאות חמורות (או אפילו הרות אסון).

 

ברוב מכשירי מדידת זרימת הנוזל, קצב הזרימה נקבע בהסקה על ידי מדידת מהירות הנוזל או השינוי באנרגיה הקינטית. המהירות תלויה בהפרש הלחץ שדוחף את הנוזל דרך צינור. מכיוון ששטח החתך של הצינור ידוע ונשאר קבוע, המהירות הממוצעת היא אינדיקציה לקצב הזרימה. הקשר הבסיסי לקביעת קצב הזרימה של הנוזל במקרים כאלה הוא:

Q = V x A

Q = זרימת נוזל דרך הצינור

V = מהירות ממוצעת של הזרימה

A = שטח חתך של הצינור

גורמים נוספים המשפיעים על קצב זרימת הנוזל כוללים את הצמיגות והצפיפות של הנוזל, כמו גם את החיכוך של הנוזל במגע עם הצינור.

מהו מד זרימה?

מד זרימה (או חיישן זרימה) הוא סוג של מכשיר זרימה המשמש לציון כמות הנוזל, הגז או האדים העוברים דרך צינור או צינור על ידי מדידת קצב זרימה ליניארי, לא ליניארי, מסה או נפח. מכיוון שלעתים קרובות בקרת זרימה חיונית, מדידת זרימת נוזלים וגזים היא צורך קריטי עבור יישומים תעשייתיים רבים – ישנם סוגים רבים ושונים של מדי זרימה שניתן להשתמש בהם בהתאם לאופי היישום. לשירותכם מחשבון ספיקת מים.

בעת בחירת מד זרימה, יש לקחת בחשבון גורמים בלתי מוחשיים כגון היכרות של אנשי המפעל, ניסיונם בכיול ותחזוקה, זמינות חלקי חילוף, והזמן המתכוון בין היסטוריית תקלות וכו’, באתר המפעל המסוים. כמו כן, מומלץ לחשב את עלות ההתקנה רק לאחר ביצוע שלבים אלו. אחת הטעויות הנפוצות ביותר במדידת הזרימה היא היפוך הרצף הזה: במקום לבחור בחיישן שיפעל כראוי, נעשה ניסיון להצדיק את השימוש במכשיר מכיוון שהוא זול יותר. הרכישות ה”זולות” הללו יכולות להיות ההתקנות היקרות ביותר.

מד זרימה אלקטרומגנטי

כיצד לבחור מד זרימה?

הבסיס לבחירת מד זרימה הוא הבנה ברורה של דרישות  היישום המסוים. לכן, יש להשקיע זמן בהערכה מלאה של אופי נוזל התהליך ושל ההתקנה הכוללת. פיתוח מפרטים המציינים את דרישות היישום צריך להיות תהליך שיטתי, שלב אחר שלב. 

צעדים ראשונים

השלב הראשון בתהליך בחירת חיישני הזרימה הוא לקבוע אם המידע על קצב הזרימה צריך להיות רציף או מצטבר, והאם יש צורך במידע זה באופן מקומי או מרחוק. אם מרחוק, האם השידור צריך להיות אנלוגי, דיגיטלי או משותף? ואם משותף, מהי תדירות עדכון הנתונים הנדרשת (המינימלית)? לאחר תשובות לשאלות אלו, יש לבצע הערכה של המאפיינים ומאפייני הזרימה של נוזל התהליך ושל הצנרת שתכיל את מד הזרימה.

מאפייני נוזל וזרימה

הנוזל וטמפרטורת הלחץ שלו, ירידת לחץ מותרת, צפיפות (או משקל סגולי), מוליכות, צמיגות ולחץ אדים בטמפרטורת הפעלה מקסימלית רשומים, יחד עם אינדיקציה כיצד מאפיינים אלה עשויים להשתנות או לקיים אינטראקציה . בנוסף, יש לספק את כל מידע הבטיחות או הרעילות, יחד עם נתונים מפורטים על הרכב הנוזל, נוכחות של בועות, מוצקים (שוחקים או רכים, גודל חלקיקים, סיבים), נטייה לציפוי ואיכויות העברת אור (אטום, שקוף , או שקוף?).

טווחי לחץ וטמפרטורה

יש לתת ערכי לחץ וטמפרטורה מינימליים ומקסימליים צפויים בנוסף לערכי הפעולה הרגילים. האם זרימה יכולה להתהפך, האם היא לא תמיד ממלאת את הצינור, האם יכולה להתפתח זרימה טורבולנטית, האם יכולים להתרחש שינויי טמפרטורה פתאומיים, או האם יש צורך באמצעי זהירות מיוחדים במהלך הניקוי תחזוקה, יש לציין גם עובדות אלו.

אזור צנרת והתקנה

לגבי הצנרת והאזור בו אמור להיות מד הזרימה, יש לציין את המידע הבא: לגבי הצנרת, הכיוון שלה (הימנע מזרימה כלפי מטה ביישומי נוזל), גודל, חומר, תקן אוגנים או תקן חיבור, נגישות, פניות במעלה או במורד הזרם, שסתומים, ווסתים ואורכים זמינים של צינור ישר.

בהקשר לאזור, על המתכנן לדעת אם קיימים או אפשריים – רטט או שדות מגנטיים, אם קיים כוח חשמלי או פנאומטי, אם האזור מסווג לסכנת פיצוץ, או האם קיימות דרישות מיוחדות אחרות כגון עמידה בסניטריים או תקנות Clean In Place -CIP.

שיעורי זרימה ודיוק

השלב הבא הוא קביעת טווח המונה הנדרש על ידי זיהוי זרימות מינימום ומקסימום (מסה או נפח) שימדדו. לאחר מכן, נקבע דיוק מדידת הזרימה הנדרש. בדרך כלל, הדיוק מצוין באחוז של קריאה בפועל (AR), באחוז של טווח מכויל (CS), או באחוז של יחידות בקנה מידה מלא (FS). יש לציין בנפרד את דרישות הדיוק בקצב זרימה מינימלי, רגיל ומקסימלי.

ביישומים בהם מוצרים נמכרים או נרכשים על בסיס קריאת מונה, דיוק מוחלט הוא קריטי. ביישומים אחרים, יכולת החזרה עשויה להיות חשובה יותר מהדיוק המוחלט. לכן, רצוי לקבוע בנפרד את דרישות הדיוק והחזרה של כל אפליקציה ולציין את שתיהן במפרט.

מומלץ לקבוע אם מידע הזרימה יהיה שימושי יותר אם יוצג ביחידות מסה או נפח. כאשר מודדים את זרימת החומרים הניתנים לדחיסה, זרימה נפחית אינה משמעותית במיוחד אלא אם הצפיפות (ולפעמים גם הצמיגות) קבועה. כאשר נמדדת מהירות (זרימה נפחית) של נוזלים בלתי דחיסים, נוכחותן של בועות מרחפות תגרום לשגיאה, לכן יש להסיר אוויר וגז לפני שהנוזל מגיע למונה.

תחזוקת מדי זרימה

מספר גורמים משפיעים על דרישות התחזוקה ועל תוחלת החיים של מדי זרימה. הגורם העיקרי, כמובן, הוא התאמת המכשיר הנכון ליישום המסוים. מכשירים שנבחרו בצורה גרועה תמיד יגרמו לבעיות במועד מוקדם. מדי זרימה ללא חלקים נעים בדרך כלל ידרשו פחות תשומת לב מאשר יחידות עם חלקים נעים. אבל כל מדי הזרימה דורשים בסופו של דבר תחזוקה מסוימת.

מדי זרימה עם חלקים נעים דורשים בדיקה פנימית תקופתית, במיוחד אם הנוזל הנמדד מלוכלך או צמיג. התקנת מסננים לפני יחידות כאלה תעזור למזער עכירות ובלאי. מכשירים נטולי חסימה, כגון מדי זרימה אולטרסונים או מדי ספיקה אלקטרומגנטים, עלולים לפתח בעיות ברכיבים האלקטרוניים של האלמנט המשני שלהם. יש להסיר ולבדוק מדי פעם חיישני לחץ הקשורים לאלמנטים משניים.

יישומים שבהם עשויים להופיע ציפויים הם גם בעיות פוטנציאליות עבור מכשירים נטולי חסימה כגון מדי זרימה אלקטרומגנטים או מדי זרימה אולטראסונים. אם הציפוי מבודד, פעולתם של מדי זרימה מגנטיים תיפגע בסופו של דבר אם האלקטרודות מבודדות מהנוזל. מצב זה ימנע על ידי ניקוי תקופתי.

בחר אפשרויות למוצר זה יש מספר סוגים. ניתן לבחור את האפשרויות בעמוד המוצר

בחר אפשרויות למוצר זה יש מספר סוגים. ניתן לבחור את האפשרויות בעמוד המוצר

720 1040 

בחר אפשרויות למוצר זה יש מספר סוגים. ניתן לבחור את האפשרויות בעמוד המוצר
שתפו:
Picture of מד שאן מדי מים מתקדמים מדידה וזרימת נוזלים  בטכנולוגיות חדישות
מד שאן מדי מים מתקדמים מדידה וזרימת נוזלים בטכנולוגיות חדישות

מד שאן בע"מ מעבדה מוסמכת ע"י הרשות הלאומית להסמכת מעבדות ורשות המים , נוסדה בשנת 1989 ומתמחה בכיול, חידוש, הסבה ומכירת מדי מים וקוצבים בתחום המוניציפאלי, הכפרי, החקלאי והתעשייתי. בנוסף מד-שאן משווקת ומפיצה ללקוחותיה מוצרים משלימים בתחום ההולכה ובקרת המים של מיטב החברות ונציגה בלעדית של חברות בתחומי הולכת נוזלים.

לא מצאתם פתרון?
רוצים להתייעץ?

נשמח להתאים לכם את המוצר הנכון עבורכם. פנו אלינו ונשוב אליכם בהקדם, או צרו קשר עם אחד מהסוכנים שלנו.

מרכז/דרום חניאל  054-4827661
צפון אבישי 050-6971187

התחל שיחה
שלום
כיצד נוכל לסייע?
Call Now Button