חיפוש

מד ספיקה אולטראסוני

מד זרימה אולטראסוני מד ספיקה אולטראסוני
מד זרימה / ספיקה אולטראסוני

מד ספיקה אולטראסוני הוא מכשיר המשמש למדידת קצב הזרימה של נוזל, על ידי שימוש בגלים אולטראסוניים. הם פועלים על ידי שליחת גלי קול בתדר גבוה דרך הנוזל ומדידת הזמן שלוקח לגלים לעבור מחיישן אחד לאחר. כ”כ לשימושכם: מחשבון ספיקת מים חישוב ספיקה לפי קוטר ולחץ

עקרון פעולה

ישנם שני סוגים עיקריים של מד ספיקה אולטראסוני:

  • זמן מעבר
  • דופלר.

מדי זרימת זמן מעבר משתמשים בשני חיישנים קוליים, אחד במעלה הזרם ואחד במורד הזרם, ומודד את הזמן שלוקח לגלי הקול לעבור בין החיישנים. לאחר מכן ניתן לחשב את מהירות הנוזל בהתבסס על הפרש הזמן בין האותות במעלה הזרם למורד הזרם.
מדי זרימת דופלר, לעומת זאת, משתמשים בחיישן אולטראסוני יחיד כדי לשלוח גלי קול לתוך הנוזל. גלים אלה משתקפים מחלקיקים או בועות בנוזל, וגורמים לשינוי בתדירות, הידוע בשם הסטת דופלר. לאחר מכן, השינוי בתדירות משמש לקביעת מהירות הנוזל.

יתרונות מד ספיקה אולטראסוני

לא פולשני:

מדי זרימה אולטרסונים אינם דורשים כל חדירה או מגע עם הנוזל הנמדד, מה שאומר שהם אינם מהווים כל סיכון לזיהום או הפרעה לזרימת הנוזל. 

דיוק גבוה:

מדי זרימה אולטרסונים מספקים מדידות דיוק גבוהות עם דיוק של עד 0.5%, מה שהופך אותם למתאימים ליישומים קריטיים שבהם נדרשות מדידות זרימה מדויקות.

טווח רחב:

מדי זרימה אולטרסונים יכולים למדוד מגוון רחב של נוזלים, כולל נוזלים קורוזיבים, וצמיגיים, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור מגוון יישומים תעשייתיים.

תחזוקה נמוכה:

למדי זרימה אולטרסונים אין חלקים נעים, מה שאומר שהם אינם צריכים כמעט תחזוקה למעט ניקוי הסנסורים. מד מים אוקטב.

מד ספיקה אולטראסוני חסרונות

עלות:

מדי זרימה אולטרסונים נוטים להיות יקרים יותר בהשוואה למדי זרימה אחרים. ייתכן שהעלות לא תהיה מוצדקת עבור יישומים מסוימים.

יישומים

מדי ספיקה אולטראסונים משמשים במגוון יישומים בהם נדרשת מדידת זרימה לא חודרנית ומדויקת. ביניהם כמה יישומים נפוצים :

טיפול במים ובשפכים:

מדי זרימה אולטראסונים משמשים למדידת זרימת המים והשפכים במכוני טיהור. הדבר מסייע במעקב אחר יעילות תהליך הטיפול ובהבטחת עמידה בתקנות איכות הסביבה.

תעשיית הנפט והגז:

מד ספיקה אולטראסוני משמש למדידת זרימת הנפט והגז בצנרת. זה עוזר בניטור תהליכי ייצור ושינוע, ובאיתור נזילות או בעיות אחרות.

עיבוד כימי:

מד ספיקה אולטראסוני משמש למדידת זרימת כימיקלים במפעלי עיבוד. מה שנותן הבטחת מינון מדויק וניטור יעילות התהליך.

מערכות HVAC:

מד ספיקה אולטראסוני משמשים למדידת זרימת האוויר והמים במערכות חימום, אוורור ומיזוג אוויר. זה מסייע בהבטחת ביצועים מיטביים ויעילות אנרגטית.

תעשיית המזון והמשקאות:

מדי זרימה אולטרסונים משמשים למדידת זרימת נוזלים בתהליכי ייצור מזון ומשקאות. זה עוזר בהבטחת מינון מדויק ובניטור יעילות התהליך.

ייצור חשמל:

מדי זרימה אולטרסונים משמשים למדידת זרימת מים וקיטור במפעלי ייצור חשמל. זה עוזר במעקב אחר יעילות התהליך ובהבטחת פעולה בטוחה ואמינה.

כרייה ועיבוד מינרלים:

מדי זרימה אולטרסונים משמשים למדידת זרימת נוזלים בפעולות כרייה ועיבוד מינרלים. זה עוזר בהבטחת מינון מדויק ובניטור יעילות התהליך.

כ”כ ניתן לקרוא גם על: מד זרימה אלקטרומגנטי

שתפו:
Picture of מד שאן מדי מים מתקדמים מדידה וזרימת נוזלים  בטכנולוגיות חדישות
מד שאן מדי מים מתקדמים מדידה וזרימת נוזלים בטכנולוגיות חדישות

מד שאן בע"מ מעבדה מוסמכת ע"י הרשות הלאומית להסמכת מעבדות ורשות המים , נוסדה בשנת 1989 ומתמחה בכיול, חידוש, הסבה ומכירת מדי מים וקוצבים בתחום המוניציפאלי, הכפרי, החקלאי והתעשייתי. בנוסף מד-שאן משווקת ומפיצה ללקוחותיה מוצרים משלימים בתחום ההולכה ובקרת המים של מיטב החברות ונציגה בלעדית של חברות בתחומי הולכת נוזלים.

לא מצאתם פתרון?
רוצים להתייעץ?

נשמח להתאים לכם את המוצר הנכון עבורכם. פנו אלינו ונשוב אליכם בהקדם, או צרו קשר עם אחד מהסוכנים שלנו.

מרכז/דרום חניאל  054-4827661
צפון אבישי 050-6971187

התחל שיחה
שלום
כיצד נוכל לסייע?
Call Now Button