חיפוש

מד ספיקה אלקטרומגנטי

מד זרימה אלקטרומגנטי | M2000
מד זרימה אלקטרומגנטי m20000

מדי ספיקה אלקטרומגנטיים, הידועים גם כמדי זרימה אלקטרומגנטיים, הם סוג של מד ספיקה המשמש למדידת קצב הזרימה של נוזלים מוליכים בצינורות. הם נמצאים בשימוש נרחב בתעשיות כמו טיפול במים, עיבוד כימי הפקת נפט וגז ועוד. במאמר זה נדון בעקרון העבודה של מדי זרימה אלקטרומגנטיים ובגורמים שיכולים להשפיע על דיוקם. היכרות עם מדי זרימה.

עקרון פעולה

העיקרון הבסיסי של מד ספיקה אלקטרומגנטי הוא חוק האינדוקציה האלקטרומגנטית של פאראדיי. חוק זה קובע שכאשר מוליך נע דרך שדה מגנטי, מושרה מתח במוליך. במד זרימה אלקטרומגנטי, הנוזל שיימדד הוא המוליך, ושדה מגנטי נוצר על ידי שני סלילים המורכבים בצדדים מנוגדים של הצינור. הסלילים מופעלים בזרם חילופין, ויוצרים שדה מגנטי בניצב לכיוון זרימת הנוזל.
כאשר הנוזל המוליך זורם דרך השדה המגנטי, הוא יוצר מתח פרופורציונלי לקצב הזרימה. מתח זה נמדד על ידי שתי אלקטרודות הממוקמות בחלק הפנימי של המד, אשר נמצאות במגע עם הנוזל. לאחר מכן המתח מוגבר, מסונן ומומר לקריאה של קצב זרימה על ידי האלקטרוניקה של מד הספיקה.

מד ספיקה

יתרונות מד ספיקה אלקטרומגנטי

מדידות מדויקות – מדי ספיקה אלקטרומגנטיים מספקים מדידות מדויקות ביותר גם בתנאי זרימה סוערים.
למוני ספיקה אלו אין חלקים נעים הבאים במגע עם הנוזל הנמדד, מה שהופך אותם למתאימים למדידת נוזלים קורוזיביים ושוחקים.
טווח מדידה רחב – מדי ספיקה אלקטרומגנטיים יכולים למדוד מגוון רחב של קצבי זרימה, מקצבי זרימה נמוכים מאוד ועד גבוהים מאוד.
היעדר חלקים נעים במדדי זרימה אלקטרומגנטיים פירושו שהם דורשים תחזוקה מינימלית.
מתאים למגוון רחב של נוזלים מדי ספיקה אלקטרומגנטיים יכולים למדוד סוגים שונים של נוזלים כגון תמיסות, חומצות ואלקליות.

מד ספיקה אלקטרומגנטי חסרונות

מדי ספיקה אלקטרומגנטיים יכולים למדוד רק נוזלים מוליכים, מה שמגביל את היישום שלהם בתעשיות מסוימות.
צריכת חשמל: מדי ספיקה אלקטרומגנטיים דורשים אספקת חשמל רציפה כדי לפעול, מה שיכול להגדיל את צריכת האנרגיה.
עלות ראשונית גבוהה: העלות של מדי ספיקה אלקטרומגנטיים יכולה להיות גבוהה יחסית לסוגים אחרים של מדי זרימה.

גורמים המשפיעים על הדיוק

עם זאת, ישנם כמה גורמים שיכולים להשפיע על הדיוק של מד ספיקה אלקטרומגנטי. אחד החשובים ביותר הוא מוליכות הנוזל הנמדד. מד ספיקה אלקטרומגנטי נועד למדוד זרימה של נוזלים מוליכים, כגון מים, חומצות ובסיסים. נוזלים לא מוליכים, כגון שמנים ופחמימנים, אינם ניתנים למדידה באמצעות מד ספיקה אלקטרומגנטי.

גורם נוסף שיכול להשפיע על הדיוק של מד ספיקה אלקטרומגנטי הוא נוכחות של בועות אוויר או גז בנוזל. בועות אלו עלולות לשבש את השדה המגנטי ולגרום לשגיאות במדידת הזרימה. כדי להימנע מבעיה זו, חשוב לוודא שהנוזל יוסר כראוי לפני שהוא נכנס למד הזרימה.

הגודל והצורה של הצינור יכולים גם להשפיע על הדיוק של מד ספיקה אלקטרומגנטי. מד הספיקה חייב להיות בגודל מתאים לקוטר הצינור כדי להבטיח מדידת זרימה מדויקת. בנוסף, צורת הצינור יכולה להשפיע על פרופיל הזרימה ולגרום לשגיאות במדידת הזרימה. כדי למזער שגיאות אלו, חשוב להתקין את מד הזרימה בקטע ישר של צינור עם פרופיל זרימה אחיד.

טמפרטורת הנוזל יכולה גם להשפיע על הדיוק של מד ספיקה אלקטרומגנטי. הטמפרטורה יכולה לשנות את הצמיגות והמוליכות של הנוזל, מה שיכול להשפיע על מדידת הזרימה. כדי לפצות על שינויים אלה, לכמה מדי זרימה אלקטרומגנטיים יש חיישני טמפרטורה מובנים באלקטרוניקה של מד הספיקה.

יישומים

מדי ספיקה אלקטרומגנטים משמשים במגוון יישומים בהם נדרשת מדידת זרימה מדויקת. חלק מהיישומים הנפוצים ביותר כוללים:

טיפול במים ובשפכים: מדי ספיקה אלקטרומגנטים נמצאים בשימוש נפוץ במתקני טיהור מים ובמתקני טיפול בשפכים כדי למדוד את זרימת המים והנוזלים האחרים בשלבים שונים של תהליך הטיפול.

עיבוד כימי: מדי ספיקה אלקטרומגנטים משמשים בתעשייה הכימית למדידת זרימת כימיקלים שונים בשלבים שונים של תהליך הייצור.

עיבוד מזון ומשקאות: מדי ספיקה אלקטרומגנטים משמשים בתעשיית המזון והמשקאות למדידת זרימת נוזלים שונים כגון חלב, מיץ ומשקאות אחרים.

הפקת נפט וגז: מדי ספיקה אלקטרומגנטים משמשים בתעשיית הנפט והגז למדידת זרימת נפט גולמי, גז טבעי ונוזלים אחרים דרך צינורות ומתקני ייצור אחרים.

מערכות HVAC: מדי ספיקה אלקטרומגנטים משמשים במערכות חימום, אוורור ומיזוג אוויר (HVAC) למדידת זרימת מים ונוזלים אחרים דרך המערכת.

ייצור פרמצבטי: מדי ספיקה אלקטרומגנטים משמשים בייצור פרמצבטי למדידת זרימת כימיקלים ונוזלים שונים בשלבים שונים של תהליך הייצור.

ייצור חשמל: מדי ספיקה אלקטרומגנטים משמשים במתקני ייצור חשמל למדידת זרימת מי קירור ונוזלים אחרים דרך חלקים שונים של תחנת הכוח.

מדי ספיקה אלקטרומגנטים נמצאים בשימוש נרחב בתעשיית המוליכים למחצה למדידת קצבי זרימת נוזלים ביישומים שונים.

סיכום

מדי ספיקה אלקטרומגנטים הם דרך אמינה ומדויקת למדידת קצב הזרימה של נוזלים מוליכים בצינורות. הם נמצאים בשימוש נרחב בתעשיות כמו טיפול במים, עיבוד כימי והפקת נפט וגז. העיקרון הבסיסי של מדי ספיקה אלקטרומגנטים הוא חוק האינדוקציה האלקטרומגנטית של פאראדיי, הקובע שכאשר מוליך נע דרך שדה מגנטי, מושרה מתח במוליך. עם זאת, ישנם כמה גורמים שיכולים להשפיע על הדיוק של מדי ספיקה אלקטרומגנטים, כגון מוליכות הנוזל, נוכחות של בועות אוויר או גז, גודל וצורת הצינור וטמפרטורת הנוזל. על ידי התקנה ותחזוקה נכונה של מדי ספיקה אלקטרומגנטים ניתן להבטיח את דיוקם והם יכולים לספק מדידות זרימה אמינות לשנים רבות. 

שתפו:
Picture of מד שאן מדי מים מתקדמים מדידה וזרימת נוזלים  בטכנולוגיות חדישות
מד שאן מדי מים מתקדמים מדידה וזרימת נוזלים בטכנולוגיות חדישות

מד שאן בע"מ מעבדה מוסמכת ע"י הרשות הלאומית להסמכת מעבדות ורשות המים , נוסדה בשנת 1989 ומתמחה בכיול, חידוש, הסבה ומכירת מדי מים וקוצבים בתחום המוניציפאלי, הכפרי, החקלאי והתעשייתי. בנוסף מד-שאן משווקת ומפיצה ללקוחותיה מוצרים משלימים בתחום ההולכה ובקרת המים של מיטב החברות ונציגה בלעדית של חברות בתחומי הולכת נוזלים.

לא מצאתם פתרון?
רוצים להתייעץ?

נשמח להתאים לכם את המוצר הנכון עבורכם. פנו אלינו ונשוב אליכם בהקדם, או צרו קשר עם אחד מהסוכנים שלנו.

מרכז/דרום חניאל  054-4827661
צפון אבישי 050-6971187

התחל שיחה
שלום
כיצד נוכל לסייע?
Call Now Button